Review - czas i zadania

Tematy wszelakie dotyczące Limes Mundi.
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Review - czas i zadania

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 15:09

Wygląda na to, że nie wszyscy mieli czas aby wykonać wszystkie swoje zadania. W waszej opinii, czy taka gra powinna trwać dłużej? Bylibyście skorzy grać jedną grę przez powiedzmy 4-7 dni? Nie mam tu na myśli innej gry codziennie, ale np. kilka rozdziałów w tym samym świecie tymi samymi postaciami. W takim momencie oczywiście mielibyśmy np. jeden dzień czasu na odgrywanie, bez konkretnych zadań czy wątków fabularnych, czyli można zająć się uczeniem magii, eksploracją i po prostu byciem w świecie, bo ta gra była bardzo intensywna, a mało było czasu na po prostu życie w postaci. Jak sądzicie?
Dulce bellum non expertis
Zurg
Posty: 162
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:23

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Zurg » 02 lipca 2012, 15:15

Myślę że czasu powinno być więcej na grę. Chociażby patrzeć na motyw zabierania sojuszy, jedna uczta/wieczór to zdecydowanie za mało, tym bardziej że dopiero co weszło się w role. Więc mimo wszystko czas z lekka goni nieubłaganie i ucieka jak piasek przez palce:) Jestem jak najbardziej ZA wydłużeniem gry:)
Tymek123
Posty: 105
Rejestracja: 09 listopada 2011, 19:24
Kontakt:

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Tymek123 » 02 lipca 2012, 15:32

Wydłużenie gry?
Aby zmierzch mógł dopaść mnie codziennie?
...
Teraz jednak tak na serio. Trzeba przekalkulować plusy i minusy.
Jaka była pogoda każdy widział. Czy dzień kolejny, byłby dobrym pomysłem wiedząc jakimi zmęczonymi byliśmy?
Na larpie daje z siebie 250% i pokutuje za to długo długo po larpie.
Zatem dzień kolejny byłby naprawdę świetną zabawą w doborowym gronie, a o konsekwencje martwilibyśmy się później.

Sama Limes Mundi nr.1 urwała się dla mnie gwałtownie.
Mam swoją postaciami mnóstwo do załatwienia szczególnie z magami hermetycznymi, jest tego wręcz tyle, że i na drugą odsłonę by tego starczyło.

Jednak kiedy ludzie wiedzą, ze mają 2 (tak sumując późne rozpoczęcie i wczesne zakończenie) dni zamiast 3 albo i 4 na knucie i spiski, gra staje się mniej dynamiczna, zaczyna spowalniać, a ci którzy zadań mieli mało, albo bardzo szybko ktoś pokrzyżował im plany zaczynali się nudzić, a nuda przez jeden dzień dłużej jest zjawiskiem okropnym.
Oczywiście można samemu ustalić sobie jakieś zadanie wtedy ten problem znika.

Zatem głównym plusem byłoby silniejsze wczucie się w postać i możliwość dociągnięcia wątków postaci do końca,
Minusem jednak wszechogarniające zmęczenie materiału, oraz najprawdopodobniej cena larpa.
Raposa
Posty: 47
Rejestracja: 07 kwietnia 2012, 19:49

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Raposa » 02 lipca 2012, 16:06

Przydalby sie na tej odslonie jeden dodatkowy dzien.
Zrobilem sporo ale niektorych rzeczy nie bylem w stanie poprostu z braku czasu.
Valkyria
Posty: 31
Rejestracja: 10 kwietnia 2012, 23:40

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Valkyria » 02 lipca 2012, 16:13

Generalnie rozważając wszystkie za i przeciw byłabym za wydłużeniem gry o 1 dzień. Sądzę, że dałoby to możliwość lepszego wcielenia się w postać i dłuższego odgrywania.
Awatar użytkownika
mayence
Posty: 337
Rejestracja: 12 września 2011, 21:34

Re: Review - czas i zadania

Post autor: mayence » 02 lipca 2012, 17:43

7? Lex, 7 to przesada - dostać 1-2 dni urlopu to inna sprawa niż dostać tydzień...

Nie tylko LARP is brutal. Życie czasami też...
con herbiñas de namorar...

"Wszyscy Krzyżacy są hipogryfami..." :>
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 17:58

Oczywiście, dodatkowy czas oznaczałby wyższą cenę, trudniejszą logistykę, konieczne byłyby prysznice i wygodniejsza struktura kempingowa - wszyscy byliby bardziej wypoczęci i świeżsi. Teoretycznie planowaliśmy grę do niedzieli, ale upały i huragany wszystkim wdały się we znaki.
Czy taki planowany czas - piątek do niedzieli 1200 i niedziela po południu-sprzątanie, jest sensowny (przy założeniu, że nie będzie monsunu)?
Dulce bellum non expertis
Skiera
Posty: 110
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:37

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Skiera » 02 lipca 2012, 18:03

Ja również przedłużyłabym czas gry. Ale zrobiłabym tak, że pierwszy dzień tak jak był byłby ucztą. Aczkolwiek może bez zadań od MG. Bo w pewnym momencie dostałam zadanie że mam znaleźć Ibrahima, on nosił czarne ciuchy a na dworze było ciemno. Poza tym bardziej zorganizować tą ucztę bo dużo osób się rozeszło.

Drugi i trzeci dzień to byłaby gra. Przy czym przerwa na spanie byłaby np. 3 godziny (chcesz spać dłużej spoko, ale coś Cię może zjeść) to by dało mega klimat i wczucie się.

Wtedy byłby czas i na knucie i na granie. A ja nie ukrywam że nie zdążyłam zrobić praktycznie NIC. Bo do lasu był HEKTAR i sama droga zajmowała dużo czasu który w pewien sposób się marnowało, bo i tak nic się nie robiło i właśnie ten jeden dzień byłby na to aby nie biegać cały czas między Borem a Rygą ;)
Awatar użytkownika
Kurt
Posty: 36
Rejestracja: 02 lipca 2012, 12:30

Re: Review - czas i zadania

Post autor: Kurt » 02 lipca 2012, 18:11

Tydzien? Hell yeach- dwa tygodnie ja mowie:) Podejrzewam ze wiekszosc postaci uwiklanych w sabor moglaaby jeszcze dlugo ciagnac ten watek, wiec dodaktowy czas nam na pewno by sie przydal. Do tego nie yrzeba by robic wszystkiego w takim yempie, co tez jest fajne.

Nie sadze zeby cena musiala znaczaco wzrosnac- orkon kosztuje 100 zl za 2tyg.

Jesli chodzi o cos co ma realne szanse w najblizszym czasimozna zrobic 2-3dni kulminacyjne jak teraz i pare dni luzniejszej gry dla hardcorowcow
Rzekł do króla: Proszę króla,
Bezhołowie nam dopieka,
Tuhaj-Bej na haju hula,
Nie szanując praw człowieka;
Spraw, niech zdechnie pies poganin,
Ruszaj bronić racji stanu;
Słuchaj! bom Wielkopolanin
I nie lubię bałaganu!
Awatar użytkownika
mayence
Posty: 337
Rejestracja: 12 września 2011, 21:34

Re: Review - czas i zadania

Post autor: mayence » 02 lipca 2012, 18:12

ctrl+ shift :>
con herbiñas de namorar...

"Wszyscy Krzyżacy są hipogryfami..." :>
Zablokowany