Czas działania mocy i zdolności na larpie

Tematy wszelakie dotyczące Limes Mundi.
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 19:32

Ile to jest 3 minuty na larpie? Ile w ferworze walk jest 5 metrów zasięgu czaru? Od lat się nad tym zastanawiam i chyba nikt chyba nie znalazł jeszcze dobrego rozwiązania. Bo, przyznajmy się, kto odmierzał czas działania swoich UMek czy zaczarowań? Ja nigdy i zawsze na oko.
Może czas wymyślić jakiś zdroworozsądkowy sposób mierzenia czasu i przestrzeni larpowej, bez numerków nigdy nie sprawdzanych? Tylko jak?
Osobiście uwielbiam określenie, że czar działa jedną Chwilę, a jak ktoś zapyta, ile to jest jedna Chwila, odpowiem że 1 Chwila = 3 Momenty, bo to najlepiej oddaje warunki gry. Ale jak zrobić kompromisową miarę, aby była jasna, prosta i konkretna bez wyciągania linijki? Jakieś pomysły?
Dulce bellum non expertis
Awatar użytkownika
mayence
Posty: 337
Rejestracja: 12 września 2011, 21:34

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: mayence » 02 lipca 2012, 19:38

1 chwila = 30 oddechów

jak ktoś zacznie za szybko oddychać to się po kilkunastu przewentyluje i dostanie zawrotów głowy :>
con herbiñas de namorar...

"Wszyscy Krzyżacy są hipogryfami..." :>
Awatar użytkownika
Kermit
Posty: 17
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 17:49

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Kermit » 02 lipca 2012, 19:39

Może sięgnąć właśnie do średniowieczanych sposobów. Ja miałem umkę, że po zostaniu rannym musiałem 15 minut się modlić, żeby wstac zdrowy. Przyjałem, że zmówienie całego różańca po łacinie, to więcej niż 15 minut. A więc odmówiłem 2 całe różańce po łacinie, co zresztą chyba nawet widziałeś ;)
I tak Pan Bóg nas zywciężonych, zwycięzcami uczynić raczył!!!

Stanisław Żółkiewski
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 20:10

Kermit pisze:Może sięgnąć właśnie do średniowieczanych sposobów. Ja miałem umkę, że po zostaniu rannym musiałem 15 minut się modlić, żeby wstac zdrowy. Przyjałem, że zmówienie całego różańca po łacinie, to więcej niż 15 minut. A więc odmówiłem 2 całe różańce po łacinie, co zresztą chyba nawet widziałeś ;)
Respekt! :shock: Liczyć czas dla chrześcijan w różańcach!
Dulce bellum non expertis
Awatar użytkownika
darth bezjimienny
Posty: 214
Rejestracja: 12 września 2011, 12:14
Lokalizacja: GRU
Kontakt:

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: darth bezjimienny » 02 lipca 2012, 20:12

Kermit mnie uprzedził bo już miałem zaproponować dzikopolowy sposób liczenia czasu czyli "pacierze".
[specjalna dedykacja dla Iskry] NIE JESTEM eMGiem!!! [/specjalna dedykacja dla Iskry]
Awatar użytkownika
Kurt
Posty: 36
Rejestracja: 02 lipca 2012, 12:30

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Kurt » 02 lipca 2012, 21:34

darth bezjimienny pisze:Kermit mnie uprzedził bo już miałem zaproponować dzikopolowy sposób liczenia czasu czyli "pacierze".
Gdzie jest ten przyciksk +1?
Rzekł do króla: Proszę króla,
Bezhołowie nam dopieka,
Tuhaj-Bej na haju hula,
Nie szanując praw człowieka;
Spraw, niech zdechnie pies poganin,
Ruszaj bronić racji stanu;
Słuchaj! bom Wielkopolanin
I nie lubię bałaganu!
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 23:30

Pacierze dobra rzecz, zwłaszcza dla duchownych. Co z zasięgiem?

mamy np dotyk
potem krok(i)
zasięg słuchu
zasięg widzenia

Jeszcze jakieś pomysły? bardzo chciałbym pozbyć się sekundomierzy-których-nikt-nie-używa.
Dulce bellum non expertis
Tymek123
Posty: 105
Rejestracja: 09 listopada 2011, 19:24
Kontakt:

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Tymek123 » 03 lipca 2012, 10:20

Sposób na oko jest bardzo dobry.
Nikt z zegarkiem w jednej ręce, a przysłowiową kulą ognia w drugiej biegać nie będzie.

Odgrywanie nad mechanikę.

Kiedy pozamieniałem swoich adeptów i mnie w drzewa (Zabawna sprawa zresztą) musielibyśmy stać przez 6 minut jako drzewa szumiąc i machając gałęziami.
Więc staliśmy, szumieliśmy i machaliśmy, tyle aż nam zbrzydło, nieklimatycznie by było jakby mistrz magii trzymał komórkę w ręce i co chwilę zerkał, albo zegarek, czy stał zamyślony i liczył w pamięci zamiast machać i szumieć.
Machaj i szum, puki ci nie zbrzydnie jeżeli wiesz, że zaklęcie ma bardzo długo trwać, jak na standardy zaklęć.

Z umkami zróbmy tak samo. Jeżeli ma coś trwać długo, to do puki nie zbrzydnie.

Odgrywanie, nad mechanikę.
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Lex » 03 lipca 2012, 11:06

haha, bardzo mi się to podoba:

czas działania mocy: aż ci zbrzydnie :lol:

Można dołożyć np efekty:

jedna walka
chwila
dłuższa chwila
Dulce bellum non expertis
Raposa
Posty: 47
Rejestracja: 07 kwietnia 2012, 19:49

Re: Czas działania mocy i zdolności na larpie

Post autor: Raposa » 03 lipca 2012, 11:10

Jestem za tym co napisal Tymek.
Na grze robilem ludziom psikusy magicznie wmawiajac im ze sa roznymi zwierzatkami.:) Staralem sie przy tym wyczuc ile czasu osoba wytrzyma orientacyjnie tak zabawe, maks to byl 5 minut bo tym sie mozna znudzic.
Zablokowany