Review - zasady podstawowe

Tematy wszelakie dotyczące Limes Mundi.
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Review - zasady podstawowe

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 15:01

Aby przygotować następną wersję zasad, otwieram tu temat proponowanych poprawek do mechaniki, póki doświadczenia świeże - tutaj tylko do zasad niemagicznych.

Z waszego doświadczenia - czego było za mało, co wymaga dopracowania, co niejasne, czego za dużo, co wywalić-bo-nawet-MG-tego-nie-pamiętali?
Dulce bellum non expertis
Zurg
Posty: 162
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:23

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Zurg » 02 lipca 2012, 15:12

Ekskomunika-brak konsekwencji dla osoby która została obarczona tą konsekwencją a także porozumiewanie się chrześcijan z poganami(Arcybiskup i Giedymin) to chyba nie powinno mieć racji bytu.
Tymek123
Posty: 105
Rejestracja: 09 listopada 2011, 19:24
Kontakt:

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Tymek123 » 02 lipca 2012, 15:36

Sojusz magów Palatynatu i Otwartej Dłoni, powiadasz?
Nie może mieć miejsca, powiadasz?
A jednak, ta opcja 101 się stała.

Nie ma rzeczy niemożliwych, szczególnie na larpie. Nie można graczom odgórnie powiedzieć:
"Chłopaki, tamci to są ci źli, trzeba ich wytłuc i kiedy padnie propozycja pokoju zabić ich"
Wszystko zależy od argumentów i czy sprawa jest wspólna.
Oraz od kompromisu.
Zurg
Posty: 162
Rejestracja: 21 maja 2012, 13:23

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Zurg » 02 lipca 2012, 15:55

Chodzi mi o porozumienie miedzy Arcubiskupem a Giedyminem jak zaznaczyłem:) Jezli knuliby gdzie gdzieby ich widac i lsychac nie bylo spoko,ale normalnie takie rzeczy sie nie dzialy:)
Awatar użytkownika
big
Posty: 24
Rejestracja: 31 marca 2012, 11:22

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: big » 02 lipca 2012, 16:18

"Odkoksić" magię. Postacie magiczne mogły zabić postacie nie magiczne a te by nawet nie zdążyły miecza wyjąć (jedna dziewczyna mnie chciała ubić dotykiem. Niestety ją zasmuciłem bo miałem Błogosławieństwo czy coś takiego i czary na mnie nie działały czasowo).
Proxy
Posty: 20
Rejestracja: 18 października 2011, 18:18

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Proxy » 02 lipca 2012, 16:26

Sugeruję zmianę zasad dotyczących bitew i walk, a dokładnie walka do jednego trafienia. Ewentualne pojedynki do 3-5 trafień (kwestia do uzgodnienia między pojedynkującymi).
Raposa
Posty: 47
Rejestracja: 07 kwietnia 2012, 19:49

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Raposa » 02 lipca 2012, 16:44

Oj Big, nie narzekaj. Stan jaki byl motywowal wlasnie do tego aby byl popyt na blogoslawienstwa, amulety, nawiazy, potiony chroniace przed dzialaniem magii. Uwazam ze nalezy zostawic tak jak jest.
Tylko oznaczalbym graczy pod dzialaniem protekcji jaks wstazka czy cos zeby magic user wiedzial od razu ze tu nic nie wskora.
Awatar użytkownika
big
Posty: 24
Rejestracja: 31 marca 2012, 11:22

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: big » 02 lipca 2012, 16:49

Oj Big, nie narzekaj. Stan jaki byl motywowal wlasnie do tego aby byl popyt na blogoslawienstwa, amulety, nawiazy, potiony chroniace przed dzialaniem magii. Uwazam ze nalezy zostawic tak jak jest.
No to przynajmniej teraz znamy genezę palenia czarownic na stosach i szału Hiszpańskiej Inkwizycjii
Prorok
Posty: 123
Rejestracja: 20 marca 2012, 18:37

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Prorok » 02 lipca 2012, 16:49

big pisze:"Odkoksić" magię. Postacie magiczne mogły zabić postacie nie magiczne a te by nawet nie zdążyły miecza wyjąć...
Wydaje mi się, że takie było założenie, że postacie magiczne są silne, ale powinny korzystać z magii w sposób dyskretny.
Nie wiem w jakiej sytuacji doszło do sytuacji - jeżeli w mieście czy próbowałeś rozgłosić sprawę tak by ogłosić palowanie na czarownice ? Jawne czarowania powinno się spotykać z widłami/stosem :)
Jeżeli to była walna bitwa pod sam koniec...no cóż, wtedy w ruch szły już brutalne rozwiązania, z tego co pamiętam chrześcijanie mieli odporność czasową na zaklęcia. Duża liczba magów nie brała udziału w tej bitwie, wolała zachować neutralność właśnie ze względów fabularnych.
Awatar użytkownika
Lex
Posty: 836
Rejestracja: 15 września 2011, 10:08
Lokalizacja: 1300 AD

Re: Review - zasady podstawowe

Post autor: Lex » 02 lipca 2012, 18:53

Błogosławieństwa i relikwie dają zupełną odporność na czary - to pierwsza odsłona i nie wszyscy zdawali sobie sprawę jak ważna jest świętość w grze - trzeba to podkreślić w podręczniku 2.00. Kto nie słyszał o bracie Thomasie Męczenniku, który gdy czarownik khazarski próbował rzucić czar i błogosławieństwo je anulowało błyskiem, i brat Thomas, zauważywszy że czyha na niego czarownik, wybiegł z Ratusza i czym prędzej ruszył pędem do katedry, do której zanurkował, anulując rzucany nań czar goniącego go maga (był już wewnątrz uświęconej ziemi) (zważywszy, że katedra leżała po burzy, było niezwykłym widokiem, widzieć nurkującego pod namiot krzyżaka). Mag wtedy do niego podbiegł i gdy czary nie zadziałały, dał mu cios w kark używając ogłuszenia. ^_^ Tyle radości.

Ekskomunika faktycznie powinna znaleźć się w zasadach głównych - mianowicie świętość przestaje chronić. Wygnanie za ekskomunikę nie zawsze jest możliwe - raz, jeśli ekskomunikowany jest władcą i ma swoich ludzi, to po prostu do kościoła nie wejdzie, chyba że siłą, a to już haczyk fabularny godny uwagi MG. ;) Dwa: jeśli akurat akcja dzieje się np tylko w mieście, to byłby w pewnym sensie koniec gry dla gracza, a tu lepiej fabularnie pozwolic takiej osobie np. być na uczcie ale przy osobnym stole.
Dulce bellum non expertis
Zablokowany